Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022

Σκανδιναβική-Ελληνική μυθολογία

 Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας, εισαγωγή στην ελληνική μυθολογία, μαθαίνω τους θεούς και τις θεές του Ολύμπου αλλά και με αφορμή το ταξίδι της κυρίας μας Καπετανίδου Μαρίνας στη Φινλανδία μας γεννήθηκε η απορία για την ύπαρξη μυθολογίας σε αυτήν τη χώρα. Η κυρία μας, μας εξήγησε ότι υπάρχει μυθολογία και σε αυτή τη χώρα που ονομάζεται σκανδιναβική μυθολογία .Έτσι αποφασίσαμε να  υλοποιήσουμε ένα project με θέμα "Θεοί και Θεές στην ελληνική -σκανδιναβική μυθολογία ".

Συμμετείχαμε σε δραστηριότητες δύο κατηγοριών . Αφενός σε εκείνες που σχετίζονται με τη γνωριμία μας με την ελληνική μυθολογία και αφετέρου σε αυτές που σχετίζονται με τη γνωριμία μας με τη σκανδιναβική μυθολογία. Μέσα από αυτή τη γνώση ανακαλύψαμε τόσο τις  διαφορές αλλά και  τα πολλά κοινά των δύο μυθολογιών .

Ξεκινήσαμε με την ελληνική μυθολογία που ήταν για μας πιο γνωστή και προσιτή 

  • Ζωγραφίσαμε τους Θεούς και τις Θεές .
  • Μάθαμε τα σύμβολα του κάθε Θεού . 



  • Γράψαμε ιστορίες με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε θεού τους. 
  • Παίξαμε παντομίμα παριστάνοντας έναν Θεό -Θεά και οι συμμαθητές μας έπρεπε να μαντέψουν ποιος-α ήταν . 
  • Δημιουργήσαμε επιτραπέζιο παιχνίδι με τους Θεού-Θεές 




  • Επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό μουσείο Θεσσαλονίκης όπου συμμετείχαμε   σε πρόγραμμα του μουσείου ¨μαθαίνω τους Θεούς του Ολύμπου " .Εκεί έπρεπε   να αναγνωρίσουμε  τους Θεούς-Θεές μέσα από τα αγγεία και τα αγάλματα . 



Στη συνέχεια  ερευνήσαμε τη σκανδιναβική μυθολογία .
Κάθε μαθητής  ανέλαβε να μας παρουσιάσει ένα θεό και να τον συγκρίνει με την ελληνική μυθολογία. Το αποτέλεσμα ήταν πραγματικά πολύ καλό γιατί γνωρίσαμε τις σκανδιναβικές  θεότητες και ταυτόχρονα τους συγκρίναμε με τις ελληνικές .Η γνώση αυτή μας οδήγησε σε συμπεράσματα γενικότερα για την ύπαρξη της μυθολογίας σε όλους τους αρχαίους πολιτισμούς με πολλές ομοιότητες αλλά και σημαντικές διαφορές που σχετίζονταν τόσο στον τόπο που γεννήθηκαν όσο και την ιδιοσυγκρασία των κατοίκων.
































Τέλος  δημιουργήσαμε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο που μέσα σε αυτό συγκρίνουμε τους θεούς και τις θεές από τις δυο μυθολογίες. .https://read.bookcreator.com/v2T07Tlbl2guAjIlCeJQqgIcBYC2/Mc4SgszgRaai6YiHV-_qWg



Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2022

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ "GAME BASED LEARNING" ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΑ 31/10-4/11/2022

Οι εκπαιδευτικοί Δεβετζής Λεωνίδας ΠΕ11 (ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ) και Ευαγγελούδη Βαϊα ΠΕ06 (ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ) θα επισκεφθούν την Πράγα στα πλαίσια του προγράμματος  «Erasmus+ΚΑ1-Μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης», το οποίο αφορά την ενδοϋπηρεσιακή κατάρτιση σύντομης διάρκειας σε χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορεί κάποιος να δει την πολιτισμική προετοιμασία για τη Δημοκρατία της Τσεχίας και την πόλη της Πράγας:  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΤΣΕΧΙΑΣ.



Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2022

Ερωτηματολόγιο αποτίμησης

 

Το παρόν ερωτηματολόγιο σχεδιάστηκε για την αποτίμηση των προγραμμάτων επιμόρφωσης Erasmus+  και απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς του 3ου Δημ. Σχολείου Ωραιοκάστρου που  τα παρακολούθησαν.



Ερωτηματολόγιο αποτίμησης




Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022

E-portfolios, Effective Pedagogies for 21st century Learning

Στο πλαίσιο του σεμιναρίου Effective Pedagogies for 21st century Learning οι εκπαιδευόμενοι εκπαιδευτικοί εκπόνησαν εργασίας ατομικές αλλά και ομαδικλές. Τα προϊόντα τωνν εργασιών βρίσκονται στα ηλεκτρονικά τους πορτφόλιο και φιλοξενούνται στην πλατφόρμα Wakelet.

E-portfolio





Επιμορφωτικό υλικό σεμιναρίου Effective Pedagogies for 21st century Learning

Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε όλο το υλικό της επιμόρφωσης με τίτλο Effective Pedagogies for 21st century Learning που πραγματοποιήθηκε στο Ελσίνκι της Φινλανδίας από τις 15 έως και τις 20 Αυγούστου 2022.

Το υλικό είναι αναρτημένο στην πλατφόρμα Wakelet μια δωρεάν εκπαιδευτική πλατφόρμα που επιτρέπει  τη συλλογή, οργάνωση και διαμοιρασμό ψηφιακού περιεχομένου. Είναι ταξινομημένο ανά ημέρα αλλά και ανά θεματική και με αυτό τον τρόποι οι εκπαιδευόμενοι εργάστηκαν πάνω σε αυτό.

Day 1 Student-centered classroom

Day 2 Finnish School Visit

Day 3 Flipped classroom

Day 4 Design thinking and hackathon

Day 5 Project-based learning 








Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022

Συνοπτική παρουσίαση του περιεχομένου της επιμόρφωσης Effective pedagogies for 21st century learning.

 Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε μια συνοπτική παρουσίαση του περιεχομένου της επιμόρφωσης που πραγματοποιήθηκε στο Ελσίνκι της Φινλανδίας με θέμα: . 

 Effective pedagogies for 21st century learning.

Η παρουσίαση δημιουργήθηκε ώστε να χρησιμοποιηθεί για την ενημέρωση των εκπαιδευτικών του σχολείου . Χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα https://www.powtoon.com/

Effective Pegagogies



Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2022

Επίσκεψη Φινλανδία -Ελσίνκι.



 Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+  πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Ελσίνκι της Φινλανδίας από 15-21 Αυγούστου . Το σχολείο μας συμμετείχε με τις εκπαιδευτικούς, Ηλιάδου Βασιλική και Καπετανίδου Μαρίνα.

 Το πρόγραμμα με το όνομα  "Effective pedagogies for the 21th century learning." περιελάμβανε παρουσιάσεις και βιωματική μάθηση στις νέες παιδαγωγικές του 21 αιώνα όπως η ανεστραμμένη τάξη και  μαθητοκεντρική τάξη.Καθώς και γνωριμία με νέα διαδικτυακά υποστηρικτικά εργαλεία που βοηθούν και αναβαθμίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία.Σε αυτό  συμμετείχαν 16 εκπαιδευτικοί από 6 χώρες της Ευρώπης .

 Επίσης το πρόγραμμα περιελάμβανε γνωριμία με το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας καθώς και επίσκεψη σε Φινλανδικό σχολείο. Το Φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα  εστιάζει ιδιαίτερα στην "Αυτονομία " τόσο για τις επιλογές του δασκάλου όσο και του μαθητή.Κυρίαρχο μότο είναι ¨Voice your choice¨.

Γνωρίσαμε από κοντά μέσα από ξενάγηση την όμορφη πόλη του Ελσίνκι καθώς και τα κοντινά νησάκια στα περίχωρα .Συναντήσαμε υπέροχους ανθρώπους ,ανταλλάξαμε απόψεις.

Ηταν μια μοναδική εμπειρία !

Video της επίσκεψης είναι διαθέσιμο εδώ



Τετάρτη 13 Ιουλίου 2022

ABBA ΠΑΡΤΙ

 ABBA ΠΑΡΤΙ

Η αγάπη των Σουηδών για τους ABBA  ποπ-Ντίσκο συγκρότημα της δεκαετίας  του 70 είναι αδιαμφισβήτητη. Απόδειξη αυτού  του γεγονότος, η ύπαρξη μουσείου ΑBBA στη Στοκχόλμη .Ένα μουσείο που αποτελεί   τουριστική ατραξιόν της Στοκχόλμης με μεγάλη επισκεψιμότητα .

Με τους μαθητές της  τάξης μου σκεφτήκαμε να γνωρίσουμε αυτό το συγκρότημα . Η γνωριμία κατέληξε σε πάρτι με πολύ γέλιο και διασκέδαση ...




Τελικά δίκαια οι ABBA αποτελούν κορυφαίο συγκρότημα και η μουσική τους μπορεί να ξεσηκώσει όλες τις ηλικίες !


Τετάρτη 6 Ιουλίου 2022

ΠΙΠΗ Η ΦΑΚΙΔΟΜΥΤΗ

                 ΠΙΠΗ Η ΦΑΚΙΔΟΜΥΤΗ

 Η Πίπη η Φακιδομύτη στα σουηδικά: Pippi Långstrump, δηλ. η Πίπη η Μακρύκαλτση αποτελεί κεντρικό χαρακτήρα σειράς παιδικών βιβλίων της Σουηδής συγγραφέως Άστριντ Λίντγκρεν, που μεταφέρθηκε και στην τηλεόραση. Το όνομά της το εμπνεύστηκε η εννιάχρονη τότε, κόρη της Λίντγκρεν, κάποια στιγμή που ήταν άρρωστη στο κρεβάτι και ζήτησε από την μητέρα της να αυτοσχεδιάσει μία ωραία παιδική ιστορία.

Η Πίπη, ήταν ένα κορίτσι εννιά ετών, είχε την αυτοπεποίθηση ενήλικου, ζούσε ανεξάρτητη και έμενε μόνη στην βίλα της, την βίλα Βιλεκούλα. 


 Το σπίτι της το  μοιράζεται μαζί με τη μαϊμού της, τον κύριο Νίλσσον και το άλογο της (το οποίο δεν έχει όνομα) .Γρήγορα γίνεται  φίλη με τα παιδιά που ζουν στην διπλανή πόρτα, τον Τόμμι και την Αννίκα Σέτεργκρεν.


Η μητέρα της πέθανε λίγο μετά την γέννηση της, ενώ ο πατέρας της, ο καπετάνιος Εφραίμ Φακιδομύτης, πρώτα χάνεται στη θάλασσα και μετά γίνεται βασιλιάς ενός νησιού στις Νότιες Θάλασσες.

Παρά τις περιοδικές προσπάθειες των αρχών του χωριού της να την κάνουν να συμβαδίσει με τις πολιτιστικές προσδοκίες για το πως θα πρέπει να είναι η ζωή ενός παιδιού, η Πίπη ζει χαρούμενη και ελεύθερη από τις κοινωνικές συμβάσεις.

Ενώ δεν της φαινόταν, διέθετε υπερφυσικά χαρακτηριστικά για την ηλικία της καθώς μπορούσε να αντιμετωπίσει εύσωμους παλαιστές και να σηκώσει τεράστια βάρη χωρίς δυσκολία, όπως π.χ. το άλογό της, κάτι που ξάφνιαζε τους ενήλικους. Η συμπεριφορά της, προς τους καθώς πρέπει σοβαροφανείς ενήλικους, ήταν αγενής, ενώ προς τους μοχθηρούς χαρακτήρες των ιστοριών η στάση της είναι αμείλικτη.

Η Πίπη "αγαπά τις φακίδες της και τα κουρελιασμένα ρούχα της ενώ δεν κάνει την παραμικρή προσπάθεια να καταστείλει την άγρια φαντασία της ή να αποκτήσει καλούς τρόπους. Έχει μια αγάπη στο να γράφει ιστορίες, οι οποίες συχνά γίνονται παρατραβηγμένες ιστορίες.

Παρόλο που είναι το αυτοανακηρυχθέν "δυνατότερο κορίτσι του κόσμου," συχνά η Πίπη δεν χρησιμοποιεί βίαιους τρόπους για να λύσει διαμάχες ή να προστατεύσει άλλα παιδιά από τον εκφοβισμό. Διάφοροι κριτικοί λογοτεχνίας έχουν περιγράψει την Πίπη ως "άτομο με ζεστή καρδιά, συμπαθητική, ευγενική, έξυπνη, γενναιόδωρη, παιχνιδιάρα και ευφυή.(πηγή wikipedia)

Δραστηριότητες στην τάξη . 

Παρουσιάζοντας στα παιδιά αυτήν την καταπληκτική ηρωίδα, μου ζήτησαν να την γνωρίσουν καλύτερα .

Έτσι ξεκινήσαμε μια γνωριμία βλέποντας τις ιστορίες της μέσα από το διαδίκτυο .Τα παιδιά τη λάτρεψαν για το δυναμισμό αλλά και την ευγένεια της ψυχής της .Τους άρεσε που ήταν δυναμική  δίκαιη αλλά και ανεξάρτητη. 






 Μου ζήτησαν να ζωγραφίσουν  την Πίπη με τον τρόπο που ο καθένας ήθελε.



Με πολύ φαντασία και δημιουργικότητα κάνανε θαύματα .


Στην συνέχεια θέλησαν να φτιάξουν τα δικά τους κόμιξ με ηρωίδα την Πίπη τη Φακιδομύτη  .Ετοίμασαν υπέροχες ιστορίες γεμάτες φαντασία και δημιουργικότητα .


Τις ιστορίες που ετοίμασαν τις δραματοποίησαν με μεγάλη χαρά και το παιχνίδι συνεχίστηκε στο διάλειμμα.

Ημερίδα διάχυσης του προγράμματος

 Την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2023 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ημερίδα διάχυσης του προγράμματος. Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν οι κινητικότ...