Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 13 Ιουνίου 2022

Επίσκεψη σε σχολεία της Σουηδίας-Παρουσίαση

 Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ «ΚΑ1 κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης»,  με αριθμό σύμβασης 2020-1-EL01-KA101-078212,   δύο εκπαιδευτικοί του το 3ο Δημοτικού σχολείου Ωραιοκάστρου, η Ηλιάδου Βασιλική και η Καπετανίδου Μαρίνα,  πραγματοποίησαν επίσκεψη στην Στοκχόλμη της Σουηδίας από 19 έως 25 Σεπτεμβρίου με σκοπό την συμμετοχή στο πρόγραμμα “Structured educational visits to schools” .

Συνολικά 45 εκπαιδευτικοί από 9 διαφορετικές χώρες της Ευρώπης συναντήθηκαν και παρακολούθησαν το σεμινάριο που  περιείχε δομημένες επισκέψεις σε σχολεία  αλλά και γνωριμία με την ιστορία και την κουλτούρα της χώρας μέσα από τις ομιλίες που παρακολούθησαν  Πραγματοποιήθηκαν επίσης  επισκέψεις σε Μουσεία της πόλης,  η οποία είναι μία από τις πόλεις με τα περισσότερα μουσεία στον κόσμο, περίπου 100, με  εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο, καθώς αποτελεί  ένα πολιτιστικό, ενημερωτικό, πολιτικό και οικονομικό κέντρο. Κάποια από τα μουσεία στα οποία ξεναγηθήκαμε ήταν σε ναυτικό μουσείο Βάσα και το υπαίθριο μουσείο Σκάνσεν που βρίσκεται στο νησί Djurgarden στη Στοκχόλμη και παρουσιάζει τον τρόπο ζωής στα διάφορα μέρη της Σουηδίας πριν την βιομηχανική εποχή.

Επισκεφτήκαμε συνολικά τρία σχολεία διαφορετικών βαθμίδων σε διαφορικές περιοχές της πόλης τα οποία είναι διαθέσιμα εδώ . Τα Σουηδικά σχολεία π επικεντρώνονται στην ευτυχία των μαθητών, καθώς και στην ανάπτυξη των σχέσεων μαθητή-δασκάλου. Οι εκπαιδευτικοί νοιάζονται για την  ευημερία των μαθητών τους και υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός. Το σουηδικό αναλυτικό πρόγραμμα εστιάζει ιδιαίτερα στο κομμάτι της ανεξαρτησίας των παιδιών, καθώς βασικό μέλημα των εκπαιδευτικών είναι τα παιδιά να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση και αυτονομία. Έμφαση επίσης δίνεται και στην λειτουργία των παιδιών σε μικρές ομάδες, στην ισότητα των φύλων, στις δημοκρατικές διαδικασίες και στο φυσικό περιβάλλον. Το σουηδικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει ενσωματώσει μια σειρά καινοτομιών, που αφορούν σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής λειτουργίας, με στόχο να ανταποκριθεί στις σύγχρονες μορφωτικές, κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες, αλλά και να «απαντήσει» στα μείζονα προβλήματα της εποχής. Δεν αποτελεί το πρότυπο Φιλανδικό σύστημα αλλά αποτελεί μια πιο εφαρμόσιμη εκδοχή του καθώς τα κονδύλια που δίδονται στην παιδεία δεν είναι υπέρογκα.

Η εμπειρία από την συμμετοχή ήταν μοναδική και έδωσε στις εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να κάνουν νέες γνωριμίες και να κρατήσουν επαφές με συναδέλφους άλλων Ευρωπαϊκών σχολείων με σκοπό νέες συνεργασίες.

Βίντεο από την επίσκεψη είναι διαθέσιμο εδώ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

cc

 cc