Όλο το υλικό που παρουσιάστηκε στο σεμινάριο είναι αναρτημένο στον παρακάτω σύνδεσμο:

Η παρουσίαση που ακολουθεί δημιουργήθηκε για τις ανάγκες του προγράμματος με την εφαρμογή https://www.powtoon.com/
Εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας
ABBA ΠΑΡΤΙ
Η αγάπη των Σουηδών για τους ABBA ποπ-Ντίσκο συγκρότημα της δεκαετίας του 70 είναι αδιαμφισβήτητη. Απόδειξη αυτού του γεγονότος, η ύπαρξη μουσείου ΑBBA στη Στοκχόλμη .Ένα μουσείο που αποτελεί τουριστική ατραξιόν της Στοκχόλμης με μεγάλη επισκεψιμότητα .
Με τους μαθητές της τάξης μου σκεφτήκαμε να γνωρίσουμε αυτό το συγκρότημα . Η γνωριμία κατέληξε σε πάρτι με πολύ γέλιο και διασκέδαση ...
ΠΙΠΗ Η ΦΑΚΙΔΟΜΥΤΗ
Η Πίπη η Φακιδομύτη στα σουηδικά: Pippi Långstrump, δηλ. η Πίπη η Μακρύκαλτση αποτελεί κεντρικό χαρακτήρα σειράς παιδικών βιβλίων της Σουηδής συγγραφέως Άστριντ Λίντγκρεν, που μεταφέρθηκε και στην τηλεόραση. Το όνομά της το εμπνεύστηκε η εννιάχρονη τότε, κόρη της Λίντγκρεν, κάποια στιγμή που ήταν άρρωστη στο κρεβάτι και ζήτησε από την μητέρα της να αυτοσχεδιάσει μία ωραία παιδική ιστορία.
Η Πίπη, ήταν ένα κορίτσι εννιά ετών, είχε την αυτοπεποίθηση ενήλικου, ζούσε ανεξάρτητη και έμενε μόνη στην βίλα της, την βίλα Βιλεκούλα.
Το σπίτι της το μοιράζεται μαζί με τη μαϊμού της, τον κύριο Νίλσσον και το άλογο της (το οποίο
δεν έχει όνομα) .Γρήγορα γίνεται φίλη με τα παιδιά που ζουν στην διπλανή
πόρτα, τον Τόμμι και την Αννίκα Σέτεργκρεν.
Παρά τις περιοδικές προσπάθειες των αρχών του χωριού της να
την κάνουν να συμβαδίσει με τις πολιτιστικές προσδοκίες για το πως θα πρέπει να
είναι η ζωή ενός παιδιού, η Πίπη ζει χαρούμενη και ελεύθερη από τις κοινωνικές
συμβάσεις.
Ενώ δεν της φαινόταν, διέθετε υπερφυσικά χαρακτηριστικά για
την ηλικία της καθώς μπορούσε να αντιμετωπίσει εύσωμους παλαιστές και να
σηκώσει τεράστια βάρη χωρίς δυσκολία, όπως π.χ. το άλογό της, κάτι που ξάφνιαζε
τους ενήλικους. Η συμπεριφορά της, προς τους καθώς πρέπει σοβαροφανείς
ενήλικους, ήταν αγενής, ενώ προς τους μοχθηρούς χαρακτήρες των ιστοριών η στάση
της είναι αμείλικτη.
Η Πίπη "αγαπά τις φακίδες της και τα κουρελιασμένα
ρούχα της ενώ δεν κάνει την παραμικρή προσπάθεια να καταστείλει την άγρια
φαντασία της ή να αποκτήσει καλούς τρόπους. Έχει μια αγάπη στο να γράφει
ιστορίες, οι οποίες συχνά γίνονται παρατραβηγμένες ιστορίες.
Παρόλο που είναι το αυτοανακηρυχθέν "δυνατότερο κορίτσι
του κόσμου," συχνά η Πίπη δεν χρησιμοποιεί βίαιους τρόπους για να λύσει
διαμάχες ή να προστατεύσει άλλα παιδιά από τον εκφοβισμό. Διάφοροι κριτικοί
λογοτεχνίας έχουν περιγράψει την Πίπη ως "άτομο με ζεστή καρδιά,
συμπαθητική, ευγενική, έξυπνη, γενναιόδωρη, παιχνιδιάρα και ευφυή.(πηγή wikipedia)
Παρουσιάζοντας στα παιδιά αυτήν την καταπληκτική ηρωίδα, μου
ζήτησαν να την γνωρίσουν καλύτερα .
Μου ζήτησαν να
ζωγραφίσουν την Πίπη με τον τρόπο που ο
καθένας ήθελε.
Με αφορμή το
ταξίδι μου στη Σουηδία ,οι μαθητές της τάξης μου , γεμάτοι ερωτήματα και
απορίες για τη μακρινή αυτή χώρα, θέλησαν να την ανακαλύψουν.
Χωρίστηκαν
σε ομάδες και κάθε ομάδα δούλεψε και μας παρουσίασε κάτι από αυτή τη χώρα.
Η πρώτη
ομάδα εντόπισε τη χώρα στο χάρτη της Ευρώπης, μας έδειξε τα σύνορα της, καθώς και κάποιες πληροφορίες για το κλίμα της χώρας .
Παρατηρήσαμε πόσο βόρεια βρίσκεται σε σχέση με την Ελλάδα και κατανοήσαμε το
διαφορετικό της κλίμα .
Μια άλλη ομάδα ασχολήθηκε με την ιστορία και τον πλούσιο πολιτισμός της. Ανακαλύψαν τα σπουδαία μουσεία και τους μάγεψε ιδιαίτερα το VASA MUSEUM με το καλοδιατηρημένο πολεμικό πλοίο του 17 αιώνα. Αυτό που τους εντυπωσίασε περισσότερο ήταν το γεγονός ότι αυτό το πολεμικό πλοίο βυθίστηκε στο πρώτο του ταξίδι.
Η τελευταία ομάδα μας παρουσίασε την Calma Stan, το όνομα της παλιάς πόλης, όπου εκεί βρίσκεται και το κτίριο που γίνονται η απονομές των βραβείων Νόμπελ. Αυτό ήταν και η αφορμή να κουβεντιάσουμε για τα βραβεία Νόμπελ και να αναφερθούμε στους Έλληνες που τιμήθηκαν με αυτό το βραβείο.
Ένα όμορφο ταξίδι γνώσεων!
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ «ΚΑ1 κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης», με αριθμό σύμβασης 2020-1-EL01-KA101-078212, δύο εκπαιδευτικοί του το 3ο Δημοτικού σχολείου Ωραιοκάστρου, η Ηλιάδου Βασιλική και η Καπετανίδου Μαρίνα, πραγματοποίησαν επίσκεψη στην Στοκχόλμη της Σουηδίας από 19 έως 25 Σεπτεμβρίου με σκοπό την συμμετοχή στο πρόγραμμα “Structured educational visits to schools” .
Συνολικά 45 εκπαιδευτικοί από 9 διαφορετικές χώρες της Ευρώπης συναντήθηκαν και παρακολούθησαν το σεμινάριο που περιείχε δομημένες επισκέψεις σε σχολεία αλλά και γνωριμία με την ιστορία και την κουλτούρα της χώρας μέσα από τις ομιλίες που παρακολούθησαν Πραγματοποιήθηκαν επίσης επισκέψεις σε Μουσεία της πόλης, η οποία είναι μία από τις πόλεις με τα περισσότερα μουσεία στον κόσμο, περίπου 100, με εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο, καθώς αποτελεί ένα πολιτιστικό, ενημερωτικό, πολιτικό και οικονομικό κέντρο. Κάποια από τα μουσεία στα οποία ξεναγηθήκαμε ήταν σε ναυτικό μουσείο Βάσα και το υπαίθριο μουσείο Σκάνσεν που βρίσκεται στο νησί Djurgarden στη Στοκχόλμη και παρουσιάζει τον τρόπο ζωής στα διάφορα μέρη της Σουηδίας πριν την βιομηχανική εποχή.
Επισκεφτήκαμε συνολικά τρία σχολεία διαφορετικών βαθμίδων σε διαφορικές περιοχές της πόλης τα οποία είναι διαθέσιμα εδώ . Τα Σουηδικά σχολεία π επικεντρώνονται στην ευτυχία των μαθητών, καθώς και στην ανάπτυξη των σχέσεων μαθητή-δασκάλου. Οι εκπαιδευτικοί νοιάζονται για την ευημερία των μαθητών τους και υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός. Το σουηδικό αναλυτικό πρόγραμμα εστιάζει ιδιαίτερα στο κομμάτι της ανεξαρτησίας των παιδιών, καθώς βασικό μέλημα των εκπαιδευτικών είναι τα παιδιά να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση και αυτονομία. Έμφαση επίσης δίνεται και στην λειτουργία των παιδιών σε μικρές ομάδες, στην ισότητα των φύλων, στις δημοκρατικές διαδικασίες και στο φυσικό περιβάλλον. Το σουηδικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει ενσωματώσει μια σειρά καινοτομιών, που αφορούν σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής λειτουργίας, με στόχο να ανταποκριθεί στις σύγχρονες μορφωτικές, κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες, αλλά και να «απαντήσει» στα μείζονα προβλήματα της εποχής. Δεν αποτελεί το πρότυπο Φιλανδικό σύστημα αλλά αποτελεί μια πιο εφαρμόσιμη εκδοχή του καθώς τα κονδύλια που δίδονται στην παιδεία δεν είναι υπέρογκα.
Η εμπειρία από την συμμετοχή ήταν μοναδική και έδωσε στις εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να κάνουν νέες γνωριμίες και να κρατήσουν επαφές με συναδέλφους άλλων Ευρωπαϊκών σχολείων με σκοπό νέες συνεργασίες.
Βίντεο από την επίσκεψη είναι διαθέσιμο εδώ
Αντλώντας έμπνευση από τα πολιτιστικά στοιχεία δημιουργήσαμε δραστηριότητες και παιχνίδια γνώσεων με θέμα την Σουηδία. Στο μάθημα των Αγγλικών, αρχικά οι μαθητές παρακολούθησαν ένα βίντεο από όπου γνώρισαν βασικές πληροφορίες για την χώρα και συζήτησαν για ό, τι τους έκανε εντύπωση σχετικά με την Σουηδία. Στη συνέχεια κλήθηκαν να παίξουν ένα παιχνίδι γνώσεων με την βοήθεια καρτών.
Στο πλαίσιο της ενσωμάτωσης στοιχείων της Σουηδικής κουλτούρας και πολιτισμού, οι μαθητές της Ε τάξης δημιούργησαν συνεργατικές και μη παρουσιάσεις σημαντικών προσωπικοτήτων της Σουηδίας.
Ανάμεσα σε άλλα επιλέχθηκαν η Greta Thunberg, νεαρή ακτιβίστρια, και ο τενίστας Bjorn Borg.
Στην παρακάτω παρουσίαση μπορείτε να βρείτε το υλικό του στάλθηκε από τον επιμορφωτικό φορέα English matters και αφορά
cc