Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 6 Ιουλίου 2022

ΠΙΠΗ Η ΦΑΚΙΔΟΜΥΤΗ

                 ΠΙΠΗ Η ΦΑΚΙΔΟΜΥΤΗ

 Η Πίπη η Φακιδομύτη στα σουηδικά: Pippi Långstrump, δηλ. η Πίπη η Μακρύκαλτση αποτελεί κεντρικό χαρακτήρα σειράς παιδικών βιβλίων της Σουηδής συγγραφέως Άστριντ Λίντγκρεν, που μεταφέρθηκε και στην τηλεόραση. Το όνομά της το εμπνεύστηκε η εννιάχρονη τότε, κόρη της Λίντγκρεν, κάποια στιγμή που ήταν άρρωστη στο κρεβάτι και ζήτησε από την μητέρα της να αυτοσχεδιάσει μία ωραία παιδική ιστορία.

Η Πίπη, ήταν ένα κορίτσι εννιά ετών, είχε την αυτοπεποίθηση ενήλικου, ζούσε ανεξάρτητη και έμενε μόνη στην βίλα της, την βίλα Βιλεκούλα. 


 Το σπίτι της το  μοιράζεται μαζί με τη μαϊμού της, τον κύριο Νίλσσον και το άλογο της (το οποίο δεν έχει όνομα) .Γρήγορα γίνεται  φίλη με τα παιδιά που ζουν στην διπλανή πόρτα, τον Τόμμι και την Αννίκα Σέτεργκρεν.


Η μητέρα της πέθανε λίγο μετά την γέννηση της, ενώ ο πατέρας της, ο καπετάνιος Εφραίμ Φακιδομύτης, πρώτα χάνεται στη θάλασσα και μετά γίνεται βασιλιάς ενός νησιού στις Νότιες Θάλασσες.

Παρά τις περιοδικές προσπάθειες των αρχών του χωριού της να την κάνουν να συμβαδίσει με τις πολιτιστικές προσδοκίες για το πως θα πρέπει να είναι η ζωή ενός παιδιού, η Πίπη ζει χαρούμενη και ελεύθερη από τις κοινωνικές συμβάσεις.

Ενώ δεν της φαινόταν, διέθετε υπερφυσικά χαρακτηριστικά για την ηλικία της καθώς μπορούσε να αντιμετωπίσει εύσωμους παλαιστές και να σηκώσει τεράστια βάρη χωρίς δυσκολία, όπως π.χ. το άλογό της, κάτι που ξάφνιαζε τους ενήλικους. Η συμπεριφορά της, προς τους καθώς πρέπει σοβαροφανείς ενήλικους, ήταν αγενής, ενώ προς τους μοχθηρούς χαρακτήρες των ιστοριών η στάση της είναι αμείλικτη.

Η Πίπη "αγαπά τις φακίδες της και τα κουρελιασμένα ρούχα της ενώ δεν κάνει την παραμικρή προσπάθεια να καταστείλει την άγρια φαντασία της ή να αποκτήσει καλούς τρόπους. Έχει μια αγάπη στο να γράφει ιστορίες, οι οποίες συχνά γίνονται παρατραβηγμένες ιστορίες.

Παρόλο που είναι το αυτοανακηρυχθέν "δυνατότερο κορίτσι του κόσμου," συχνά η Πίπη δεν χρησιμοποιεί βίαιους τρόπους για να λύσει διαμάχες ή να προστατεύσει άλλα παιδιά από τον εκφοβισμό. Διάφοροι κριτικοί λογοτεχνίας έχουν περιγράψει την Πίπη ως "άτομο με ζεστή καρδιά, συμπαθητική, ευγενική, έξυπνη, γενναιόδωρη, παιχνιδιάρα και ευφυή.(πηγή wikipedia)

Δραστηριότητες στην τάξη . 

Παρουσιάζοντας στα παιδιά αυτήν την καταπληκτική ηρωίδα, μου ζήτησαν να την γνωρίσουν καλύτερα .

Έτσι ξεκινήσαμε μια γνωριμία βλέποντας τις ιστορίες της μέσα από το διαδίκτυο .Τα παιδιά τη λάτρεψαν για το δυναμισμό αλλά και την ευγένεια της ψυχής της .Τους άρεσε που ήταν δυναμική  δίκαιη αλλά και ανεξάρτητη. 






 Μου ζήτησαν να ζωγραφίσουν  την Πίπη με τον τρόπο που ο καθένας ήθελε.



Με πολύ φαντασία και δημιουργικότητα κάνανε θαύματα .


Στην συνέχεια θέλησαν να φτιάξουν τα δικά τους κόμιξ με ηρωίδα την Πίπη τη Φακιδομύτη  .Ετοίμασαν υπέροχες ιστορίες γεμάτες φαντασία και δημιουργικότητα .


Τις ιστορίες που ετοίμασαν τις δραματοποίησαν με μεγάλη χαρά και το παιχνίδι συνεχίστηκε στο διάλειμμα.

Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΣΟΥΗΔΙΑ

 

Με αφορμή το ταξίδι μου στη Σουηδία ,οι μαθητές της τάξης μου , γεμάτοι ερωτήματα και απορίες για τη μακρινή αυτή χώρα, θέλησαν να την ανακαλύψουν.

Χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα δούλεψε και μας παρουσίασε κάτι από αυτή τη χώρα.



Η πρώτη ομάδα εντόπισε τη χώρα στο χάρτη της Ευρώπης, μας  έδειξε τα σύνορα της, καθώς και κάποιες  πληροφορίες για το κλίμα της χώρας . Παρατηρήσαμε πόσο βόρεια βρίσκεται σε σχέση με την Ελλάδα και κατανοήσαμε το διαφορετικό της κλίμα .


Μια άλλη ομάδα ασχολήθηκε με την ιστορία και τον πλούσιο πολιτισμός της. Ανακαλύψαν τα σπουδαία μουσεία και τους μάγεψε ιδιαίτερα το VASA MUSEUM με το καλοδιατηρημένο πολεμικό πλοίο του 17 αιώνα. Αυτό που τους εντυπωσίασε  περισσότερο ήταν το γεγονός ότι αυτό το πολεμικό πλοίο  βυθίστηκε στο πρώτο του ταξίδι.



Η επόμενη ομάδα, μας παρουσίασε την όμορφη πόλη της Στοκχόλμης .Η πόλη που εκτείνεται σε 14 νησιά γεμάτη όμορφα κτίρια .



Η τελευταία ομάδα μας παρουσίασε την Calma Stan, το όνομα της παλιάς πόλης, όπου εκεί βρίσκεται και το κτίριο που γίνονται η απονομές των βραβείων Νόμπελ. Αυτό ήταν και η αφορμή να κουβεντιάσουμε για τα βραβεία Νόμπελ  και να αναφερθούμε στους Έλληνες που τιμήθηκαν με αυτό το βραβείο.




Ένα όμορφο ταξίδι γνώσεων!

Δευτέρα 13 Ιουνίου 2022

Επίσκεψη σε σχολεία της Σουηδίας-Παρουσίαση

 Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ «ΚΑ1 κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης»,  με αριθμό σύμβασης 2020-1-EL01-KA101-078212,   δύο εκπαιδευτικοί του το 3ο Δημοτικού σχολείου Ωραιοκάστρου, η Ηλιάδου Βασιλική και η Καπετανίδου Μαρίνα,  πραγματοποίησαν επίσκεψη στην Στοκχόλμη της Σουηδίας από 19 έως 25 Σεπτεμβρίου με σκοπό την συμμετοχή στο πρόγραμμα “Structured educational visits to schools” .

Συνολικά 45 εκπαιδευτικοί από 9 διαφορετικές χώρες της Ευρώπης συναντήθηκαν και παρακολούθησαν το σεμινάριο που  περιείχε δομημένες επισκέψεις σε σχολεία  αλλά και γνωριμία με την ιστορία και την κουλτούρα της χώρας μέσα από τις ομιλίες που παρακολούθησαν  Πραγματοποιήθηκαν επίσης  επισκέψεις σε Μουσεία της πόλης,  η οποία είναι μία από τις πόλεις με τα περισσότερα μουσεία στον κόσμο, περίπου 100, με  εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο, καθώς αποτελεί  ένα πολιτιστικό, ενημερωτικό, πολιτικό και οικονομικό κέντρο. Κάποια από τα μουσεία στα οποία ξεναγηθήκαμε ήταν σε ναυτικό μουσείο Βάσα και το υπαίθριο μουσείο Σκάνσεν που βρίσκεται στο νησί Djurgarden στη Στοκχόλμη και παρουσιάζει τον τρόπο ζωής στα διάφορα μέρη της Σουηδίας πριν την βιομηχανική εποχή.

Επισκεφτήκαμε συνολικά τρία σχολεία διαφορετικών βαθμίδων σε διαφορικές περιοχές της πόλης τα οποία είναι διαθέσιμα εδώ . Τα Σουηδικά σχολεία π επικεντρώνονται στην ευτυχία των μαθητών, καθώς και στην ανάπτυξη των σχέσεων μαθητή-δασκάλου. Οι εκπαιδευτικοί νοιάζονται για την  ευημερία των μαθητών τους και υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός. Το σουηδικό αναλυτικό πρόγραμμα εστιάζει ιδιαίτερα στο κομμάτι της ανεξαρτησίας των παιδιών, καθώς βασικό μέλημα των εκπαιδευτικών είναι τα παιδιά να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση και αυτονομία. Έμφαση επίσης δίνεται και στην λειτουργία των παιδιών σε μικρές ομάδες, στην ισότητα των φύλων, στις δημοκρατικές διαδικασίες και στο φυσικό περιβάλλον. Το σουηδικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει ενσωματώσει μια σειρά καινοτομιών, που αφορούν σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής λειτουργίας, με στόχο να ανταποκριθεί στις σύγχρονες μορφωτικές, κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες, αλλά και να «απαντήσει» στα μείζονα προβλήματα της εποχής. Δεν αποτελεί το πρότυπο Φιλανδικό σύστημα αλλά αποτελεί μια πιο εφαρμόσιμη εκδοχή του καθώς τα κονδύλια που δίδονται στην παιδεία δεν είναι υπέρογκα.

Η εμπειρία από την συμμετοχή ήταν μοναδική και έδωσε στις εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να κάνουν νέες γνωριμίες και να κρατήσουν επαφές με συναδέλφους άλλων Ευρωπαϊκών σχολείων με σκοπό νέες συνεργασίες.

Βίντεο από την επίσκεψη είναι διαθέσιμο εδώ




Παιχνίδια γνώσεων

 Αντλώντας έμπνευση από τα πολιτιστικά στοιχεία δημιουργήσαμε δραστηριότητες και παιχνίδια γνώσεων με θέμα την Σουηδία.    Στο μάθημα των Αγγλικών, αρχικά οι μαθητές παρακολούθησαν ένα βίντεο  από όπου γνώρισαν βασικές  πληροφορίες για την  χώρα   και συζήτησαν για ό, τι τους έκανε εντύπωση σχετικά με την Σουηδία. Στη συνέχεια κλήθηκαν να παίξουν ένα παιχνίδι γνώσεων  με την βοήθεια καρτών. 








Τετάρτη 11 Μαΐου 2022

Παρουσιάσεις μαθητών

 Στο πλαίσιο της ενσωμάτωσης στοιχείων της Σουηδικής κουλτούρας και πολιτισμού, οι μαθητές της Ε τάξης δημιούργησαν συνεργατικές και μη παρουσιάσεις σημαντικών προσωπικοτήτων της Σουηδίας.

Ανάμεσα σε άλλα επιλέχθηκαν η Greta Thunberg, νεαρή ακτιβίστρια, και ο  τενίστας Bjorn Borg.

Greta Thunberg








 

Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021

Επισκέψεις σε σχολεία της Σουηδίας -Παρουσιάσεις

 Στην  παρακάτω παρουσίαση μπορείτε να βρείτε το υλικό του στάλθηκε από τον επιμορφωτικό φορέα English matters και αφορά 



Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2021

 Μουσειακή Αγωγή στη Σουηδία 

Από την πρώτη στιγμή που βρίσκεσαι στην Σουηδία   ανακαλύπτεις  τη μεγάλη αγάπη των  Σουηδών για τα μουσεία . Δεν είναι τυχαίο ότι η πρωτεύουσα της Σουηδίας έχει 100 μουσεία που πλημμυρίζουν με κόσμο ειδικά τα Σαββατοκύριακα .Μέσα στα  100 μουσεία της Στοκχόλμης ξεπηδά όλη η ιστορία της χώρας  .

Ανάμεσα στα σπουδαιότερα μουσεία είναι :

 

Το Μουσείο Βάσα (Σουηδικό: Vasamuseet) είναι ένα ναυτικό μουσείο στο νησάκι  Γιουργκόρντεν. Στο ιδιαίτερο αυτό μουσείο μπορεί να δει κανείς   το μοναδικό σχεδόν τελείως άθικτο πλοίο του 17ου αιώνα που έχει ποτέ σωθεί.


Η κατασκευή του Βάσα ξεκίνησε το 1626 στη Στοκχόλμη με διαταγή του Βασιλιά Γουσταύου Β΄ Αδόλφου της Σουηδίας. Συνολικά στην κατασκευή του συμμετείχαν περίπου 400 άντρες και γυναίκες.

Στις 10 Αυγούστου 1628, το Βάσα απέπλευσε από το αγκυροβόλιό του κάτω από το κάστρο Tre Kronor. Ανοίχτηκαν οι καταπακτές των κανονιών, όλα τα κανόνια στόχευαν προς τα έξω και ρίχτηκε ένα πυροβολισμός προς χαιρετισμό. Αργά, το τεράστιο πλοίο άφησε το λιμάνι. Αλλά μετά από μερικές ριπές ανέμου, το πλοίο έγειρε προς τα πλάγια. Το νερό άρχισε να πλημμυρίζει το εσωτερικό του μπαίνοντας από τις καταπακτές των κανονιών . Το πολεμικό πλοίο Βάσα,  βυθίστηκε το 1628 στο παρθενικό του ταξίδι . Από τα 150 άτομα του πληρώματος, τουλάχιστον 30 πέθαναν. Πέρασαν 333 χρόνια μέχρι που το Βάσα είδε και πάλι το φως της ημέρας.


Το Nationalmuseum (Εθνικό Μουσείο) στεγάζει τη μεγαλύτερη συλλογή έργων τέχνης στη χώρα με 16.000 έργα ζωγραφικής και 30.000 αντικείμενα χειροτεχνίας. 


Η συλλογή χρονολογείται από το 16ο αιώνα και από τότε έχει διευρυνθεί με έργα καλλιτεχνών όπως ο Ρέμπραντ και ο Αντουάν Βαττώ και αποτελεί βασικό κομμάτι της καλλιτεχνικής κληρονομιάς της Σουηδίας που εκδηλώνεται στα έργα των Αλεξάντερ Ρόσλιν, Άντερς Ζορν, Γιόχαν Τόμπιας Σέργκελ, Καρλ Λάρσον, Καρλ Φρέντρικ Χιλ και Ερνστ Γιόσεφσον.


Το Σκάνσεν είναι συνδυασμένο υπαίθριο μουσείο και ζωολογικός κήπος, που βρίσκεται στο νησί Γιουργκόρντεν. Ιδρύθηκε το 1891 από τον Αρτουρ Χαζέλιους (1833-1901) για να δείξει τον τρόπο ζωής στα διάφορα μέρη της Σουηδίας πριν από τη βιομηχανική εποχή.

Μετά από εκτεταμένα ταξίδια, ο Χαζέλιους αγόρασε περίπου 150 σπίτια από ολόκληρη τη χώρα  και τα έστειλε κομμάτι κομμάτι στο μουσείο, όπου ανοικοδομήθηκαν για να προσφέρουν μια μοναδική εικόνα της παραδοσιακής Σουηδίας. Το Σκάνσεν προσελκύει περισσότερους από 1,3 εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο. Ένα πανέμορφο μέρος που συνδυάζει βόλτα και γνώση  με έναν ευχάριστο και  βιωματικό τρόπο .


Σε όλα τα μουσεία της Στοκχόλμης αυτό που παρατηρεί κάποιος είναι το πόσο ζωντανά και ταυτόχρονα οικεία στο κοινό είναι . Ιδιαίτερα στα μικρά  παιδιά .

Μέσα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Σουηδικών σχολείων η Μουσειακή αγωγή  κατέχει σημαντικό μέρος της εκπαίδευσης .Από πολύ μικρά τα παιδιά μαθαίνουν να αγαπούν και να επισκέπτονται τα Μουσεία .

 Μέσα στα Μουσεία διεξάγονται εκπαιδευτικά προγράμματα που κάνουν τα εκθέματα να γίνονται κατανοητά και οικεία στους μικρούς μαθητές μέσα από παιχνίδι και δράση .Ακόμα και την δύσκολη περίοδο της πανδημίας τα προγράμματα αυτά στη Σουηδία γινόταν διαδικτυακά .

Τα πολλά και διαφορετικά  μουσεία αποτελούν  δυναμικό εργαλείο εκπαίδευσης. Τα εκθέματα τους, δίνουν  τη δυνατότητα στα παιδιά πολλαπλών αναγνώσεων, τόσο του υλικού όσο και του άυλου πολιτισμού .Κατανοούν την ιστορική τους ταυτότητα και ετερότητά τους ταυτόχρονα .


Η μουσειακή αγωγή είναι αυτή που  παρέχει τα αυθεντικά τεκμήρια της πορείας μας στο κόσμο, μας θυμίζει  πάντα ποιοι είμαστε, από που ξεκινήσαμε και που μπορούμε να φτάσουμε .

Καπετανίδου Μαρίνα

Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021

Εισαγωγικές πληροφορίες

 Αυτό το ιστολόγιο δημιουργήθηκε από τους εκπιαδευτικούς του 3ου Δημ. Σχολείου Ωραιοκάστρου με σκοπό να μοιραστούν τις εμπειρίες τους από την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα Erasmus+ Ka1 με τίτλο “Enhancing teachers' and students' 21st century skills through innovative approaches”, και  κωδικό αριθμό 2020-1-EL01-KA101-078212. Το πρόγραμμα ΚΑ1 είναι δράση μαθησιακής κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης η οποία  προσφέρει την ευκαιρία σε στελέχη σχολικών μονάδων και σε προσωπικό  να βιώσουν μια μαθησιακή εμπειρία σε μια άλλη χώρα. 

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας καταβάλλουν πολλές προσπάθειες προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις εκπαιδευτικές ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας και του άμεσου περιβάλλοντος. Το σχολείο μας βρίσκεται σε ένα προάστιο της Θεσσαλονίκης που έχει επηρεαστεί τα τελευταία χρόνια από την οικονομική κρίση. Παρόλο που δεν υπάρχει σχολική διαρροή διαπιστώνουμε την απαξίωση της μόρφωσης καθώς αυτή δεν αντιστοιχεί σε επαγγελματικά αποκατάσταση. Επιπλέον παρατηρούμε την αρνητική στάση των μαθητών στον όγκο των γνώσης που καλούνται να αντιμετωπίσουν και την έλλειψη προκλήσεων στη σχολική τάξη. Η παγκοσμιοποίηση σημαίνει πολλές και διαφορετικές πηγές γνώσεις δίπλα στις οποίες στέκεται ο εκπαιδευτικός μιας σχολικής τάξης Λόγω των παραπάνω, γίνεται προσπάθεια από το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου για την ανάπτυξη μιας σειράς δράσεων τέτοιων, ώστε αυτό να μπορέσει να λειτουργήσει ως ένας μετασχηματιστικός, ενδυναμωτικός παράγοντας στα

πλαίσια του κοινωνικού περιβάλλοντός του. Επιχειρούμε να δημιουργήσουμε ελκυστικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, χρησιμοποιούμε νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία που κατανοούν τα οράματα, τις ανάγκες και τις επιθυμίες των μαθητών τους. Είμαστε δεκτικοί σε νέες μεθόδους διδασκαλίας και διερευνούμε ορίζοντες διδακτικών πρακτικών.

Για όλους του παραπάνω λόγους το σχολείο μας  σχεδίασε την κατάρτιση των  εκπαιδευτικών του στα παρακάτω θέματα:

1) Μέθόδος gamification ή Game based Learning

2) Aνάπτυξης της δημιουργικής, κριτικής σκέψης και της επιχειρηματικότητας 

3) Επίσκεψη σε εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού.

Όλα τα προγράμματα έχουν ευρωπαϊκό προσανατολισμό και δημιουργία πανευρωπαϊκών δικτύων , όπως επίσης θα επιφέρουν βελτίωση στον τομέα της οργάνωσης και διοίκησης μέσα από την γνωριμία διαφορετικών εκπαιδευτικών συστημάτων.



cc

 cc